«Առաջինը կոտրվեցին նրանք, ովքեր հավատում էին, որ ամեն ինչ շուտով կվերջանա: Այնուհետեւ՝ նրանք, ովքեր չէին հավատում, որ դա երբեւէ կվերջանա: Վերապրել են նրանք, ովքեր կենտրոնացել էին իրենց գործերի վրա՝ առանց սպասումների, թե էլ ինչ կարող է պատահել»:
Վիկտոր Ֆրանկլի այս՝ հաճախ մեջբերվող խոսքերը նկարագրում են նացիստական համակենտրոնացման ճամբարի կալանավորների ապրումները: Ինչի՞ շնորհիվ են մարդիկ կարողանում դիմադրել նման տեղերում: Կարծում եմ, հավատի, սիրո, հույսի միջոցով:
Առաջին աշխարհամարտում զոհված ֆրանսիացի բանաստեղծ Շարլ Պեգի՛ն գրում էր, որ հավատը բնական է, այն նման է բարի տատիկին, որն ամեն օր գալիս է եկեղեցի: Սերը նույնպես ինքնաբուխ է եւ հեշտ է տրվում: Ամենադժվարը հույս ունենալն է: «Հուսալու համար պետք է շատ երջանիկ լինես, – գրում էր Պեգին, – պետք է մեծ երանություն ստանաս եւ ընդունես»:
Ադրբեջանական համակենտրոնացման ճամբարում գտնվող Ռուբեն Վարդանյանը հույսը չի կորցնում՝ սա՛ է, իմ կարծիքով, նրա ուղերձի հիմնական իմաստը: Ավելին՝ նա մե՛զ է հույս տալիս: Մեզ՝ այն մարդկանց, ովքեր 2020 թվականի նոյեմբերի 9-ից հետո ամեն առավոտ ծանր սրտով ենք արթնանում եւ, այո, երբեմն մտածում ենք, որ այս մղձավանջը երբեք չի ավարտվի: (Այն մասին, որ այս վիճակից մենք շուտով դուրս կգանք, հավանաբար, ոչ ոք չի էլ երազում):
Այդպես մտածող մարդիկ՝ մարդիկ, որոնք ամոթ եւ նվաստացում են զգում (նաեւ այն պատճառով, որ Փաշինյանի նման ղեկավար ունեն), վստահ եմ, Հայաստանում մեծամասնություն չեն կազմում:
Մեծամասնությունն անտարբեր է, եւ իրենց անտարբերությունը սքողում է մեզ՝ փոքրամասնությանը, ինչ-որ բանի մեջ մեղադրելով եւ «նիկոլական դրախտը» փառաբանելով:
Չեմ պատրաստվում նրանց տարհամոզել: Դա հնարավոր էլ չի՝ ո՞վ եւ ե՞րբ է ազդվել «անտարբեր մի՛ եղեք» կոչից: Բայց դա չի նշանակում, որ մենք պետք է լռենք: «Ով որ լսելու է, թող լսի, ով որ արհամարհելու է, թող արհամարհի, քանի որ նրանք դառնացողների տունն են» (Եզեկիել, 3:27):
Արամ ԱԲՐԱՀԱՄՅԱՆ
Բաց մի թողեք
Տպավորություն ունեմ, որ մենք մտնում ենք Ռուսաստանի հետ առճակատման վերջնական փուլ․ Գրիգորյան
Կլինեմ Երևանի Մաշտոցի պողոտայի հարակից այգում՝ աջակցելու Սամվել Կարապետյանին․ Համբարձումյան
Ամեն անգամ Եկեղեցու ու Եկեղեցու սպասավորների հասցեին վայրահաչելուց, բամբասելուց, «կայֆավատ» լինելուց ․․․ Մնոյան